Hva skjer når skolen er stengt?

To jenter hjelper hverandre med lekser.

Skolen har en opplæringsplikt mens elevene er fraværende. For å ivareta den og for å skape forutsigbarhet, vil uka bli organisert i henhold til timeplan. Det vil si at lærerne er tilgjengelig for elevene i de tidspunktene som står på timeplanen.

Lærerne planlegger timer/opplegg som før, men med den forskjellen at elevene ikke er fysisk til stede. Skolen bruker Teams/OneNote som arbeidsverktøy, og elevene har digitale lærebøker i de fleste fag. Vi føler oss derfor godt rustet til å håndtere de neste 14 dagene.

Opplæringen kan foregå på ulike måter (video, oppgaver, digitale møter, innlevereringer o.s.v.) Elevene vil bli aktivisert, og vil måtte levere arbeider underveis. Arbeider av ulik art i denne perioden, vil være en del av vurderingsgrunnlaget i faget.

Elever som ikke har internett hjemme, vil bli bedt om å ta kontakt med skolen.