Skolehelsetjenesten

Gjeng med ungdom sitter i solen.

Skolehelsetjenesten på Valle Hovin Videregående skole består av helsesykepleier og psykolog. Hos helsesykepleier kan du få svar på spørsmål om alt fra sykdom og vaksiner til mobbing og pubertet. I noen tilfeller vil helsesykepleier vurdere videre kontakt med psykolog, men det er ikke mulig å bestille time direkte hos psykologen.

Eksempler på temaer du kan ta opp:
Spørsmål rundt egen helse, bekymring for en venn, prestasjonsangst, kosthold, prevensjon, sex, seksualitet, utfordringer i familien, overgrep, rusmidler, ensomhet, søvnproblemer, kjærlighet, vanskelige følelser som sinne, sorg m.m.

Vi har selvsagt taushetsplikt!

Helsesykepleier: Julie Frøystad
Til stede:  tirsdag til fredag kl 09:00 - 15:00
Epost:  julie.froystad@osloskolen.no

Ingen avtale nødvendig, bare kom innom. Evt ring/send sms, melding på teams eller mail for å avtale tid. Foreldre må gjerne ta kontakt ved behov.

Psykolog: Tanja Foss
Til stede: etter avtale

Les mer om skolehelsetjenesten på Oslo kommunes nettsider.

Andre steder man kan få gratis og lavterskel hjelp til fysisk eller psykisk helse er:

• Helsestasjon for ungdom: Finnes i alle bydeler og kan hjelpe med det meste.
  • Ung arena: Samtaletilbud for deg mellom 12 og 25 og som bor Oslo.
  • Sex og samfunn: Senter for seksuell og reproduktiv helse.
  • Ung.no: Informasjonskanal for ungdom.
  • Helsestasjon for gutter: Kun for gutter. Alle ansatte er menn.
  • Mental helse hjelpetelefon: Ring 116 123, gratis og døgnåpen.
  • Alarmtelefonen for barn og unge: Ring 116 111, gratis og åpen hverdager 08:00 - 15:00.